خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/03 - 10:54
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری در دیدار با رئیس هیات پارلمانی نیجریه:

ایران آماده همکاری در زمینه‌های بهداشت، احداث سد، نیروگاه و پالایشگاه با نیجریه است

رئیس هیات پارلمانی ایران در اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی، گفت: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیتی که در خود دارد آماده همکاری با نیجریه در زمینه های بهداشت و سلامت، احداث سد، نیروگاه و پالایشگاه است.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در ادامه ملاقات های دوجانبه خود در حاشیه یکصد و چهل و هفتمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) که به لواندا ( پایتخت آنگولا) سفر کرده است، با رئیس هیات پارلمانی نیجریه دیدار و گفت و گو کرد.



رئیس هیات پارلمانی ایران در لواندا ضمن اشاره به پیشینه روابط تاریخی و مثبت بین دو کشور، گفت: در روابط دوجانبه بین ایران و نیجریه هیچ نکته تاریکی وجود ندارد. 



وی در ادامه افزود: امید است با تقویت و گسترش روابط پارلمانی دو کشور باهم بتوانیم به دولت هایمان در جهت رفاه ملت های هر دو کشور، گام موثری برداریم.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی و بیش از چهل سال تحریم های ظالمانه علیه ملت شریف ایران، گفت: با وجود همه این محدودیت ها اما جوانان ایرانی در حوزه های علم و دانش بنیان، پزشکی، فناوری و دیگر حوزه های کاربردی در عرصه های بین المللی پیشرفت های شگرفتی به دست آورده اند.



ذوالنوری در ادامه افزود: جمهوری اسلامی ایران با ظرفیتی که در خود دارد آماده است تا با کشور دوست (نیجریه) در زمینه های بهداشت و سلامت، احداث سد، نیروگاه و پالایشگاه همکاری کند.



نایب رئیس مجلس در پایان سخنان خود با اشاره به جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه که اخیرا نیز بر علیه ملت آزاده فلسطین در باریکه غزه شدت گرفته است، گفت: از آنجایی که دیپلماسی پارلمانی همان صدای ملت است، ما نمایندگان ملت در پارلمان ها بایستی با محکوم کردن جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه زنان و کودکان و تمامی افراد بی گناه در منطقه غزه، خواستار احقاق حقوق ملت فلسطین از مجامع بین المللی به عنوان بستری کارآمد برای دفاع به حق از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین شد.



رییس هیات پارلمانی نیجریه ضمن تاکید بر حفظ و تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور، گفت: هیچ گاه رابطه خوب بین دو کشور متوقف نخواهد شد.



وی در ادامه گفت: ما باور داریم برگزاری این چنین اجلاس هایی فرصت مناسبی برای به اشتراک گذاری تجارب و دیدگاه های خوب طرفین است.



رییس هیات پارلمانی نیجریه در پایان ضمن بیان اینکه پارلمان ها همواره کانون دیپلماسی و خانه ملت است، گفت: ما این باور را داریم که هدف اصلی دیپلماسی پارلمانی نجات مردم از مناقشات موجود در جهان است.



شایان توجه است؛ در این ملاقات عباس گلرو به همراه سمیه رفیعی دیگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این دیدار حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370557
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار